Det danske rejsebureau 80days udvider med to nye koncepter. Til det formål er datterselskabet 80days Dedicated stiftet med hidtidig projektchef i Aller Leisure som direktør og medejer.
Anton Kjærgaard er direktør for og medejer af nyoprettede 80days Dedicated, der officielt blev stiftet mandag i denne uge, 1. august. 80days Dedicated er et datterselskab til Camilla Levins highend-rejsebureau 80days i Hellerup.
80days Dedicated får i første omgang to områder, Boardroom, der skal arrangere bestyrelsesrejser med mere, samt et fokus på rejser for eksempelvis et klientel i andre lande end Danmark.
36-årige Anton Kjærgaard kommer til 80days-familien efter tre år hos Aller Leisure, først som flight manager hos Aller Flight, siden som senior projektchef hos Aller Leisure. Karrieren i rejsebranchen begyndte for 16 år siden som elev i Jysk Rejsebureau, siden rejsebureauet Kilroy, salgschef hos STA Travel og salgsteamleder hos MarcoPolo-rejsebureauet inden han blev leisuresalgschef for flyselskabet Emirates i Danmark – herfra kom han til Aller Leisure.
Tanken har luret i mange år
Til STANDBY.DK oplyser Camilla Levin, der startede 80days i 2009, om det nye koncept 80days Dedicated:
”80days Dedicated bliver en ”boble” til 80days. Tanken har luret i mange år. Det har, siden jeg startede 80days for snart 14 år siden, været mit store ønske, at der ad åre kunne udvikle sig nye forretningsområder.”
80days Dedicated har hun etableret sammen med Anton Kjærgaard, der er medejer (ifølge Erhvervsstyrelsens register, CVR.dk, har Anton Kjærgaard 10-15 procent af 80days Dedicated, resten ejer Camilla Levin, red.)
”Anton og jeg har i en længere årrække lært hinanden godt at kende, og har gennem uformelle samtaler opdaget, at vi deler mange fælles værdier og visioner. Undervejs har jeg haft et stigende ønske om at arbejde med Anton i regi af 80days, det er nu en realitet,” oplyser Camilla Levin og tilføjer:
”Anton bliver direktør for 80days Dedicated og skal starte, udvikle og drive de to forretningskoncepter, som udgør fundamentet. Jeg vil fortsat have mit daglige virke i 80days, men vil sideløbende være dedikeret til det nye projekt.”
80days Boardroom
80days Dedicated består af to nye forretningsområder, udelukkende high-end, understreges det.
80days Boardroom er rejser og ture målrettet bestyrelser og direktioner. ”80days kredser for vores kunder og kæler for detaljer. Disse elementer overfører vi nu til målgruppen i 80days Boardroom. Vi har i flere år serviceret internationale kunder samt hjulpet high-end klientel afsted sammen med enten en direktion, ledergruppe eller bestyrelse,” siger Camilla Levin og tilføjer:
”Og så skærper 80days Dedicated vores fokus på udvalgte internationale markeder. Indtil nu har vi primært serviceret et dansk publikum. Det vil vi stadig gøre, men kigger fremover også på at servicere endnu flere internationale kunder, for eksempel i USA.”
Budgettet holder vi for os selv
Til STANDBY.DK siger Anton Kjærgaard om sin nye karriere hos 80days Dedicated: ”Camilla og jeg har en fælles forståelse for, hvad god forretning er. Det har udviklet sig og bliver effektueret nu, hvor tiden var rigtig for Camilla, 80days og mig.
Det var en fin og superlærerig tid hos Aller Leisure. Mit nye job er ikke et fravalg af Aller Leisure, men et tilvalg af det, Camilla og jeg skal,” siger Anton Kjærgaard og fortsætter:
”80days Boardroom-konceptet kan løfte 80days-klientellet fra ferierejser over i et bestyrelsesformat. Det kan være alt fra at arrangere møder og rejser for en firmabestyrelse eller leisurerejser for bestyrelsesmedlemmer med ledsagere.
I gamle dage var det visse kredse, der bevægede sig i mange bestyrelser, nu drejer det sig meget om alsidighed, diversitet og performance. Derfor er det vigtigt for mange bestyrelser at få kvalitetstid sammen, det skal vi hjælpe dem med at skabe de perfekte rammer for,” siger Anton Kjærgaard.
Til spørgsmålet om, hvad 80days Dedicated forventer at omsætte for, siger Anton Kjærgaard: ”Dedicated-omsætningen holder vi for os selv, men vi har en meget velovervejet agenda, som vi går til markedet med.”
Vi kan tage til London og New York, hvis det er den rigtige relation
Om det andet ben for 80days Dedicated, at arrangere highend-rejser for udenlandske kunder i andre lande end Danmark, siger Anton Kjærgaard:
”Der er allerede et internationalt publikum i kundekredsen hos 80days. Det er en interessant tanke, at der er en stor verden med mange rejseglade mennesker som vil passe til det segment, 80days i forvejen er god til.
Så der ser vi muligheder for at øge tilstedeværelsen helt specifikke steder i verden. Vi kan for eksempel tage til London og New York og besøge den rette relation.”
Af Henrik Baumgarten for STANDBY.dk d. 05. August 2022
Login, eller opret dig som bruger og få adgang til sidens personlige ønskeliste-funktion.
Jeg har glemt min adgangskode
Opret bruger
Vi spammer ikke, men vi sender gode idéer, insiders og 80days specials i ny og næ.